8 sfaturi pentru a-ţi organiza eficient echipa

BUSINESS | Jul 08, 2015 | Oana Chisău

8 sfaturi pentru a-ţi organiza eficient echipa
 

Preluarea unui post de manager în domeniul esteticii poate reprezenta o provocare chiar și pentru cei mai buni practicieni. Coordonarea unei echipe impune abilități organizatorice și uneori îți poate da bătăi de cap. Află ce anume ar trebui să faci pentru a menține un mediu de lucru sănătos în interiorul echipei tale.

Ai fost recent avansată într-o funcție de conducere? Felicitări! Adevărata provocare abia acum începe. Vei fi responsabilă de coordonarea întregii echipe și, în același timp, pentru dezvoltarea afacerii pe care tocmai ai preluat-o. Cum vei reuși să gestionezi eficient echipa alcătuită din practicieni mai experimentați ca tine? Este întrebarea care, cel mai probabil, te frământă. Citește mai jos 8 sfaturi despre cum să-ți organizezi eficient echipa.

SPA manager debutant

Startul tău ca manager debutant va începe cu sfaturi din două tabere. Pe de o parte, vor fi cei care îți vor spune că trebuie să te impui de la început și să ai o atitudine fermă cu echipa. Iar pe de altă parte, vor fi cei care îți vor recomanda să joci cartea simpatiei pentru a rămâne apropiată de colegi și pentru a păstra o ambianță propice comunicării. Managerii cu experiență în acest domeniu spun să alegi întotdeauna calea de mijloc.

Adoptând o atitudine dură, riști să îți atragi antipatia membrilor echipei. De altfel, o adresare cordială îți poate știrbi din autoritate. Impune adresarea cu "dumneavoastră" și astfel vei reuși să păstrezi un echilibru: pe de-o parte, vei reuși să păstrezi o anumită distanță pentru a evita derapajele, pe de altă parte, vei crea un mediu respectuos, care îți va consolida poziția.

#1. Fii un bun exemplu

Un manager are o conduită ireproșabilă. Comportamentul tău profesional va fi analizat și întors pe toate fețele de colegi. Rezolvă toate situațile cu tact, atât când vine vorba de clientelă, cât și de tensiunile în echipă.

#2. Nu fugi de responsabilități

Statutul pe care îl ai va fi validat doar în ziua în care vei soluționa o problemă importantă, un conflict sau o neînțelegere. Există și situații în care vei fi nevoită să înlocuieşti un angajat. Străduiește-te să faci față cu bine acestor provocări. Nu fugi de conflicte, de responsabilități sau de munca suplimentară. Rezolvă toate situațiile cu seriozitate și profesionalism și vei câștiga încrederea angajatorului și a coechipierilor.

#3. Organizează ședințe și evită bârfa

O ședință săptămânală îți va da posibilitatea de a discuta despre eventuale probleme, solicitări din partea clienților sau a echipei și totodată vei avea prilejul de a-ți motiva echipa. Scoate în evidență rezultatele bune și felicită membrii echipei pentru performanțele individuale și cifrele de afaceri obținute împreună. Tot acum îi poți motiva și pe cei care nu au rezultatele dorite.

#4. Felul în care comunici poate schimba totul

Comunicarea este cheia succesului, dar nu pe orice ton. Dacă vrei să fii productivă, este necesar să participi la un stagiu unde să înveți să îți expui ideile într-un mod clar. Trasează sarcini în mod concis, iar dacă propui un proiect nou învață să-ți expui ideile pas cu pas. Dezvoltarea personală este esențială. Citește cărți despre management și tehnici de programare neuro-lingvistică, deoarece acestea îți pot veni în ajutor la început, pentru a debuta în mod corect sau pentru a te perfecționa.

#5. Fii persoana în care compania poate avea încredere

Ca manager al unui salon sau centru SPA gestionezi atât recomandările angajatorului către echipa din companie, cât și cererile echipei către director. Ești intermediarul indispensabil pentru buna funcționare a echipei. Ambele părți trebuie să realizeze că pot avea încredere în tine. Păstrează confidențialitatea atunci când este cazul și nu dezvălui toate sarcinile care ți-au fost încredințate.

#6. Adoptă o atitudine pozitivă

Pentru a menține un mediu de lucru echilibrat, nu trebuie sub nicio formă să împărtășești informații negative colegilor tăi. Chiar dacă ai prins din zbor un zvon negativ despre salon, păstrează-l numai pentru tine. Ține minte că responsabilitatea ta este aceea de a asigura creșterea cifrei de afaceri și de a veghea la bunul mers al companiei, nu de a semăna îndoială în interiorul echipei.

#7. Fixează obiective și atinge-le

Demonstrează că ești capabilă să conduci centru SPA și că cifra de afaceri crește datorită strategiilor pe care le aplici. Persoanele care lucrează cu tine trebuie să fie mândre de ceea ce realizezi. Rezultatele tale trebuie să fie vizibile și recunoscute. Respectul pe care ți-l poartă provine în mare parte din imaginea pe care o au despre tine.

#8. Fii discretă în legătură cu viața ta privată

Fii zgârcită în ceea ce privește încrederea pe care o acorzi subalternilor tăi. Este o greșeală frecventă pe care o fac managerii. Cuvintele tale pot deveni foarte repede obiectul unor discuții indiscrete. Fii foarte atentă în ceea ce privește detaliile despre parteneri, familie și activitățile extraprofesionale. Atenție și la informațiile care pot fi găsite pe internet: profilurile de Facebook și Twitter trebuie să fie blocate, astfel încât persoanele care nu fac parte din lista ta de prieteni să nu aibă acces la ele. 

TAG-URI ARTICOL:

servicii centre infrumusetare

Citește cele mai recente subiecte direct pe e-mail

Les Nouvelles Esthetiques foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >