Cum depăşeşti cu succes situaţiile de criză

BUSINESS | Nov 12, 2015 | Elena Tacu

Cum depăşeşti cu succes situaţiile de criză
 

Situaţiile neprevăzute îți pot perturba atât activitatea cât și liniștea centrului SPA sau talasoterapie. Un manager eficient anticipează și se adaptează situațiilor diferite. Pregătește-ți echipa pentru a putea face față cu brio incidentelor neplăcute. Les Nouvelles Esthetiques îți prezintă șase dintre cele mai frecvente situații de criză care îți pot afecta activitatea centrului SPA sau de talasoterapie.

Fie că este vorba despre obiecte pierdute, atitudini neadecvate, clienți nemulțumiți sau alergii la produsele folosite, astfel de situații sunt inerente. Pentru a depăși momentele critice și a păstra o ambianță senină, este important să știi cum să le gestionezi.

1. Alergie la un produs de îngrijire

Există situații în care clienta este alergică la un produs folosit la salon. Este important să verifici acest aspect înainte de a începe procedura de tratament. Poți întreba clienta daca este alergică la produse alimentare, care s-ar putea regăsi în tratamente sau, la iod. În funcție de răspuns, decide dacă vei suspenda sau vei continua procedura.

În situația în care alergia este confirmată, clienta trebuie să stea liniștită. Pielea se clătește din abundență cu apă și se cheamă un medic, care, după caz, îi va administra antihistaminice. Amintește-i clientei să te țină la curent cu starea ei de sănătate. După un astfel de incident, notează în fișa clientei cauza alergiei, astfel încât toate colegele să fie informate.

2. Refuzul unui tratament prestat de un estetician tânăr

Se poate întâmpla ca o clientă să refuze un tratament doar pe considerentul că specialistul este foarte tânăr. Clientele pot asocia tinerețea cu lipsa de experiență. În primul rând, trebuie să îi explici că expertiza tehnică și cunoștințele esteticianului sunt aceleași cu ale oricărui alt angajat.

Adaugă faptul că acesta a fost cooptat în echipa datorită abilităților sale profesionale. Evită să ai aceste discuții cu clienta de față cu specialistul a cărui prestație a fost refuzată, pentru a nu lăsa impresia că îl protejezi. La sfârșitul tratamentului roagă-ți clienta să-și împărtășească impresiile. Este un mod bun de a-i da ocazia să vorbească despre experiența pe care a avut-o într-o manieră constructivă.

3. Atitudini nepotrivite

Unii clienți pot avea gesturi inadmisibile. O atitudine nepotrivită, nu trebuie acceptată la salon. De exemplu, dacă un client are un comportament inadecvat sau o atitudine nepotrivită în timpul unui masaj, pur și simplu anunță-l că procedura s-a încheiat, abandonează cabina și mergi să-ți anunți superiorul.

În continuare este responsabilitatea managerului să decidă cum va aborda acest client. Este posibil ca acelui client să i se comunice că prezența sa la salon nu mai este binevenită și ar fi bine să nu mai revină.

4. Prima dată într-un centru SPA

Nu toți clienții care trec pragul centrului SPA sunt familiarizați cu protocolul. Ceea ce pentru unii este o rutină, poate reprezenta un univers total necunoscut pentru clienții care pășesc pentru prima dată într-un centru SPA. Când te confrunți cu astfel de clienți oferă-le toate informațiile necesare: cum se va desfășura ședința, ce presupune, cât va dura etc.

În plus, ai grijă să îi furnizezi toate indicațiile referitoare la utilizarea materialelor, a slipului de unică folosință, a dușurilor etc. Acordă-i timpul necesar să înțeleagă protocolul centrului SPA și asigură-te că a fost înțeles.

5. Dispariția obiectelor personale

Dispariția obiectelor personale sau rătăcirea lor este un subiect tensionat. Mai mult, în centrele SPA, datorită atmosferei reconfortate și relaxante, vigilența clienților scade. Este important să atragi atenția clienților asupra următoarelor aspecte:

  • În vestiar, este indicat să-și lase telefoanele în dulap, deoarece instituția nu îți asumă responsabilitatea în caz de pierdere. 
  • Amintește-le că centrele de talasoterapie reprezintă un univers acvatic, unde riscul ca telefonul să cadă în apă este asumat total de client.
  • Solicită renunțarea la bijuterii în timpul procedurilor și numărați-le împreună după ce clientul le-a dat jos. Astfel te pui de acord asupra numărului de articole luate în grijă și te scutești de eventuale neînțelegeri.

6. Atenție, risc de accident!

Articol in categoria editorial

Unii clienți pot avea probleme de mobilitate pe care să nu le comunice de teamă că nu vor fi acceptați la tratament. De aceea, unele proceduri precum băile sau dușurile, necesită o vigilență crescută. Evită riscul de cădere însoțindu-ți clientul și pregătindu-l pentru tratament.

Dacă o procedură susceptibilă de căderi se află în programul de tratament, este responsabilitatea terapeutului ca aceasta să se desfășoare fără incidente și disconfort pentru client. La finalul procedurii, terapeutul trebuie să-și ajute clientul să iasă din cadă.

Uneori, clienții pot refuza să poarte papuci de baie, susținând că preferă să umble în picioarele goale. Dacă riscul de cădere este mare, iar clientul refuză papucii de baie, poți folosi argumentul igienei pentru a-l convinge.

TAG-URI ARTICOL:

servicii centre infrumusetare

Citește cele mai recente subiecte direct pe e-mail

Les Nouvelles Esthetiques foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >