Regimul Atkins – Plăcerea de a slăbi sănătos

SPA&LIFESTYLE | Oct 26, 2015 | Elena Tacu

Regimul Atkins – Plăcerea de a slăbi sănătos
 

Lupta cu kilogramele în plus este inutilă câtă vreme nu există un program bine pus la punct. Există diete care dau rezultate în primele zile, pentru ca la sfârșitul regimului să aducă un surplus de kilograme. Află de la specialiștii Les Nouvelles Esthetiques noi informații despre dieta Atkins, regimul care exclude consumul de carbohidrați, dar nu-și supune "adepții" la înfometare.

Regimul Atkins a fost dezvoltat în 1972 de cardiologul Robert C. Atkins, dar a atins apogeul abia în 2004, odată cu publicarea best-seller-ul "Dr. Atkins New Diet Revolution". Regândit și optimizat de către experții Atkins, acesta revine pe primele pagini cu o abordare nutrițională mai eficientă, echilibrată și ușor de urmat.

O nouă abordare: controlul glucidelor

Noua abordare nutrițională Atkins are la bază controlul glucidelor. Regimul are scopul de a învăța organismul să ardă mai multe grăsimi decât glucide (carbohidrați) grație alimentației variate și bogate în substanțe nutritive. Alimentele care stau la baza acestui regim sunt: proteine slabe, legume bogate în fibre, fructe, grăsimi naturale, cereale integrale și leguminoase.

Noua variantă de dietă este mai flexibilă ca regimul Atkins inițial. În plus, permite alegerea fazei cu care se dorește începerea dietei (faza de inducție, cea de pierdere în greutate, de premenținere și menținere), în funcție de dorințele și nevoile fiecăruia.

Mai mult, metoda oferă indicații mai precise referitoare la aportul de proteine și grăsimi și îngăduie încă din primele faze (1 și 2) consumul de legume verzi, nuci, semințe și fructe sărace în zahăr.

  • Găsirea nivelului de toleranță a fiecărui individ în ceea ce privește glucidele asimilabile.
  • Pierderea în greutate în perioada de început, urmând a fi menținută pentru toată viața.
  • Eliminarea alimentelor ce conțin zaharuri prelucrate, dar și cele pe bază de făină albă, precum și limitarea produselor alimentare bogate în carbohidrați.
  • Consumul unei varietăți alimentare, cuprinzând proteine, grăsimi "bune" și carbohidrați sănătoși (produsele care conțin amidon).
  • Aceasta nu înseamnă să elimini carbohidrații sau să mănânci doar ouă și fripturi și nici să renunți la fructe și legume.
  • Păstrarea în meniu a carbohidraților "buni", bogați în nutrimente, care se găsesc în legume, nuci și fructe de pădure (coacăze, mure, afine).

Atunci când ai obținut și reușești să menți timp de o lună greutatea pe care ți-ai propus-o, ai ajuns la echilibrul individual al aportului de glucide – Echilibrul Glucidic Atkins. Aceasta este cantitatea de carbohidrați pe care fiecare individ o poate consuma zilnic fără a pierde sau a câștiga în greutate.

Principiile de bază

Este important de știut că alimentele care conțin grăsimi produc creșterea în greutate doar dacă sunt consumate în combinație cu glucide. O astfel de combinație provoacă un dezechilibru metabolic ce cauzează creșterea în greutate. Prin selectarea alimentelor respectând principiile regimului Atkins, corpul poate arde mai multe grăsimi, fără a permite instalarea senzației de foame. În același timp, programul de alimentație asigură organismului energie și o stare de bine

Noul program nutrițional Atkins funcționează prin limitarea aportului de carbohidrați în faza de demarare. Astfel, organismul consumă grăsimi drept sursă principală de energie.

TAG-URI ARTICOL:

ingrijire tratamente dieta

Citește cele mai recente subiecte direct pe e-mail

Les Nouvelles Esthetiques foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >